Stránka sa načítava, prosím čakajte…
Riešitelia
Trnavská univerzita v Trnave
prof. Ing. Veronika Stoffová, CSc., vedúca projektu, vysokoškolský učiteľ (vykonávajúci aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť); je absolventkou Elektrotechnickej fakulty STU v Bratislave. Jej skúsenosti, vedomosti a dlhoročná pedagogická a výskumná prax v oblasti didaktiky informatiky, programovania, tvorby softvérových aplikácií, modelovania a simulácie systémov a tvorby didaktických modelov a edukačných aplikácií, a tiež prehľad a nadhľad v odboroch informatika a vzdelávacie technológie sú pre tento projekt významným prínosom.
Mgr. Ing. Roman Horváth, PhD., zástupca vedúcej projektu, vysokoškolský učiteľ (vykonávajúci aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť); je absolventom Materiálovotechnologickej fakulty STU v Trnave a Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave. Titul PhD. získal v odbore teória vyučovania informatiky na FMFI UK v Bratislave. Témou dizertačnej práce bolo hľadanie nových postupov vo výučbe programovania na vysokej škole. Je autorom viacerých materiálov vzdelávacieho charakteru a má skúsenosti aj s tvorbou simulácií a simulačných modelov tvorených na vzdelávacie účely.
Ing. Milan Štrbo, PhD., člen riešiteľského kolektívu, vysokoškolský učiteľ (vykonávajúci aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť); je absolventom Materiálovotechnologickej fakulty STU v Trnave. Titul PhD. získal v odbore informatizácia a automatizácia v priemysle na Materiálovotechnologickej fakulte STU v Trnave. V rámci svojej pedagogickej praxe sa zaoberá aj tvorbou interaktívneho vzdelávacieho materiálu.
doc. Ing. Ildikó Pšenáková, PhD., členka riešiteľského kolektívu, vysokoškolská učiteľka (vykonávajúca aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť); je absolventkou Fakulty automatizácie a výpočtovej techniky Petrohradskej štátnej elektrotechnickej univerzity (LETI) v odbore: výpočtová technika – mikroprocesorová technika. PhD. získala v odbore technológia vzdelávania PF UKF v Nitre. Má skúsenosti s tvorbou dištančných študijných materiálov a s manažovaním dištančného vzdelávania a projektov. Vo svojej pedagogickej praxi už viac ako 5 rokov využíva interaktívnu tabuľu, pripravuje interaktívny učebný materiál a učí budúcich pedagógov s ňou pracovať.
RNDr. Viera Čerňanová, PhD., členka riešiteľského kolektívu, vysokoškolská učiteľka (vykonávajúca aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť).
PaedDr. Veronika Gabaľová, PhD., členka riešiteľského kolektívu, vysokoškolská učiteľka (vykonávajúca aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť); je absolventkou Fakulty prírodných vied Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Titul PhD. získala na Fakulte prírodných vied Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre v odbore teória vyučovania informatiky. Prínosom pre tento projekt je aj jej pedagogická prax a skúsenosti s vyučovaním na sekundárnom stupni vzdelávania.
Mgr. Juraj Obonya, PhD., člen riešiteľského kolektívu, vysokoškolský učiteľ (vykonávajúci aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť); nastúpil na Katedru matematiky a informatiky PdF TU v Trnave v septembri 2022. S ohľadom na jeho výskumnú orientáciu, výskumné zámery, vyučované predmety, aktivity a doterajšie skúsenosti sa predpokladá, že bude prínosom a riadnym členom riešiteľského kolektívu.
Mgr. Martina Mišíková, Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave, pomocný pracovník – administratívne a organizačné činnosti. Je absolventkou Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave, odbor predškolská pedagogika. Jej úlohou je zabezpečovať organizačné a administrátorské práce v rámci projektu. Vzhľadom na jej odborné vzdelanie vhodne doplní riešiteľský kolektív pri testovaní navrhnutého interaktívneho materiálu.
Univerzita J. Selyeho
PaedDr. Krisztina Czakóová, PhD., zodpovedná riešiteľka spolupracujúceho pracoviska, vysokoškolská učiteľka (vykonávajúca aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť), Fakulta ekonómie a informatiky, Katedra matematiky a informatiky; je absolventom Fakulty prírodných vied UKF v Nitre odboru: učiteľstvo matematiky a informatiky. Jej úlohou bude vytvorenie a overovanie didaktických modelov v prostredí Imagine, príp. iných mikrosvetoch. Ďalšou jej úlohou bude zaviesť do prípravy učiteľov základných škôl tematický celok o možnostiach používania programovateľných hračiek.
PaedDr. Ladislav Végh, PhD., zástupca zodpovednej riešiteľky spolupracujúceho pracoviska, vysokoškolský učiteľ (vykonávajúci aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť), Fakulta ekonómie a informatiky, Katedra matematiky a informatiky; je absolventom Fakulty prírodných vied UKF v Nitre odboru: učiteľstvo matematiky a informatiky. Vo svojej výskumnej činnosti sa orientuje na využívanie animačno‑simulačných modelov v e‑learningu. Je erudovaným programátorom a tvorcom didaktických aplikácií. V súčasnosti vyučuje širokú paletu predmetov študijných odborov učiteľstva informatiky a aplikovanej informatiky, ktoré sú orientované na programovanie a tvorbu softvérových aplikácií v rôznych programovacích jazykoch a prostrediach. Jeho úlohou v projekte bude tvorba a implementácia vybratých modelov na didaktické účely.
Ing. Ondrej Takáč, PhD., člen riešiteľského kolektívu spolupracujúceho pracoviska, vysokoškolský učiteľ (vykonávajúci aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť), Fakulta ekonómie a informatiky, Katedra matematiky a informatiky; je absolventom Technickej fakulty SPU. Zaoberá sa mobilnou robotikou a navigáciou autonómnych mobilných robotov. Na oblasť navigačných systémov v robotike bola orientovaná aj téma jeho dizertačnej práce. Po nástupe na UJS sa zapojil do vyučovania predmetov Robotika a Databázové informačné systémy. Jeho úlohou bude zastrešiť oblasť tvorby fyzikálnych modelov na báze robotických stavebníc a špeciálnych digitálnych zariadení.
RNDr. József Udvaros, PhD., člen riešiteľského kolektívu spolupracujúceho pracoviska, vysokoškolský učiteľ (vykonávajúci aj výskumnú, resp. umeleckú činnosť), Fakulta ekonómie a informatiky, Katedra matematiky a informatiky; je absolventom Fakulty prírodných vied UKF v Nitre odboru: učiteľstvo matematiky a informatiky. Vo svojej výskumnej činnosti sa orientuje na využívanie vizualizovaných interaktívnych simulačných modelov na zvýšenie efektivity vyučovania programovania. Je skúseným programátorom a tvorcom didaktických aplikácií. V súčasnosti vyučuje širokú paletu predmetov zo študijného programu učiteľstva informatiky a aplikovanej informatiky na UJS v Komárne, ktoré sú orientované na programovanie a tvorbu softvérových aplikácií v rôznych programovacích prostrediach. Jeho úlohou v projekte bude tvorba a počítačová implementácia vybratých modelov na didaktické účely ako aj testovanie efektivity ich využívania.
PaedDr. Márk Csóka, člen riešiteľského kolektívu spolupracujúceho pracoviska, doktorand v dennej forme štúdia do vykonania dizertačnej skúšky, Fakulta ekonómie a informatiky, Katedra informatiky; je doktorandom v dennej forme štúdia na spoluriešiteľskom pracovisku, t. j. na Katedra informatiky Fakulty ekonomiky a informatiky Univerzity J. Selyeho (KI FEI UJS) v Komárne. Dlhodobo spolupracuje s zodpovednou riešiteľkou spolupracujúceho pracoviska, PaedDr. Krisztinou Czakóovou, PhD., pod vedením ktorej vypracoval a úspešne obhájil rigoróznu prácu. Naďalej intenzívne spolupracujú a spolu publikujú v tematickej oblasti, ktorá je súčasťou tohto projektu.