• Slovenčina
  • English
Didaktické aplikácie
Elektronické učebnice
Semestrálne a záverečné práce
Metodické listy
Publikácie
Monografia
Správy
Riešitelia

Stránka sa načítava, prosím čakajte…

Metodické listy

 

1. Metodický list: Interaktívne programovanie – didaktická hra na hľadanie cesty (učebná pomôcka)

Didaktická hra je určená ako nástroj na posilnenie a precvičenie zápisu programu. Hravou formou rozvíja algoritmické myslenie žiakov na základnej škole. Hráč hraním a simuláciou jednotlivých úloh pomocou zadania atribútov jednotlivých nastaviteľných parametrov inštrukcií sa dopracuje vizualizáciou riešenia – k nájdeniu pokladu.

  • Aplikácia: http://infoprojekt.ujs.sk/kega2019/

 

2. Metodický list: Elektronická interaktívna účebnica Lazarus 1, 2 + anglická verzia

Elektronická interaktívna učebnica Lazarus 1, 2 + anglická verzia. Študijný materiál pre žiakov stredných škôl na vyučovanie programovania a na prípravu na maturitnú skúšku z informatiky. Obsahuje opis slovenskej aj anglickej verzie učebnice a jej používania.

 

3. Metodický list: Základné algoritmy – interaktívne animácie

Interaktívne animácie sú určené ako nástroj na propedeutiku nasledujúcich základných algoritmov: výmena dvoch premenných, výpočet súčtu prvkov poľa, zrkadlenie poľa, hľadanie najväčšieho prvku poľa, hľadanie najmenšieho prvku poľa, hľadanie indexu najväčšieho prvku poľa, a hľadanie indexu najmenšieho prvku poľa. Žiak pomocou animácie ľahšie pochopí fungovanie algoritmu.

 

4. Metodický list: Triediace algoritmy 1 – interaktívne animácie

Interaktívne animácie sú určené ako nástroj na propedeutiku nasledujúcich triediacich algoritmov so zložitosťou O(n2): jednoduché triedenie výmenou (simple exchange sort), bublinkové triedenie (bubblesort), vylepšené bublinkové triedenie (improved bubblesort), triedenie vkladaním (insertion sort), vylepšené triedenie vkladaním (improved insertion sort), triedenie výberom najmenšieho prvku (minsort), triedenie výberom najväčšieho prvku (maxsort).

 

5. Metodický list: Triediace algoritmy 2 – interaktívne animácie

Interaktívne animácie sú určené ako nástroj na propedeutiku dvoch rekurzívnych triediacich algoritmov so zložitosťou O(n·log2n): rýchle triedenie (quicksort), a triedenie zlučovaním (mergesort). Žiak pomocou animácie ľahšie pochopí fungovanie prezentovaného algoritmu.

 

6. Metodický list: Usporiadanie kariet – interaktívne animácie

Interaktívne animácie zaradené do skupiny „Usporiadanie kariet“ sú určené ako nástroj na propedeutiku nasledujúcich triediacich algoritmov: jednoduché triedenie výmenou (simple exchange sort), bublinkové triedenie (bubblesort), triedenie vkladaním (insertion sort), triedenie výberom najmenšieho prvku (minsort), triedenie výberom najväčšieho prvku (maxsort). Používateľ pomocou interaktívnych animácie ľahšie, hravým spôsobom pochopí základy fungovania prezentovaných triediacich algoritmov a rozdiely medzi nimi.

 

7. Metodický list: Triedenie debien (balíkov) – didaktická hra

Didaktická hra je určená ako nástroj na propedeutiku triediacich algoritmov. Hráč hraním hry sa dopracuje k vlastnému algoritmu na triedenie elementov podľa ich atribútu, ktorým je ich hmotnosť.

 

8. Metodický list: Jednosmerný zoznam – interaktívny editor

Interaktívna animácia je určená na vyučovanie dynamickej premennej a z nej vytvoreného jednosmerného lineárneho zoznamu a jednosmerného cyklického zoznamu. Používateľ pomocou príkazov jazyka Pascal môže vytvoriť jednosmerný lineárny, príp. cyklický zoznam, pričom po zadaní každého príkazu, hneď vidieť grafické znázornenie zmeny v pamäti počítača.

 

9. Metodický list: Prekročenie rieky – skupina didaktických hier

Didaktické hry typu “prekročenie rieky“ sú určené ako nástroj na vyriešenie logických hlavolamov tvorbou (optimálneho) riešenia, kde podľa určitých pravidiel treba sa dostať člnom z jednej strany rieky na druhú. Hráč hraním týchto didaktických hier sa dopracuje k riešeniu úlohy a tým vytvorí algoritmus riešenia. Súbor obsahuje 3 hry s názvami: „Kapusta, koza, vlk a dievča“, „Vojaci a deti“, „Príšery a deti“. Hry sú v balíku (na webstránke) zoradené podľa obťažnosti, od najľahšej po najťažšiu.

 

10. Metodický list: Vybrané okruhy zo stredoškolskej matematiky – didaktická hra (učebná pomôcka)

Didaktická hra je určená ako nástroj na posilnenie a precvičenie náročnejších tematických okruhov zo stredoškolskej matematiky. Hráč hraním a simuláciou jednotlivých úloh sa dopracuje k riešeniu. Vizualizácia riešenia je dynamicky riadená podľa zadaných atribútov a jednotlivých nastaviteľných parametrov. Ide o 4 vybrané tematické okruhy, ktoré sú zahrnuté do jednej aplikácie: Množiny, Geometrické miesto bodov, Rovnice, Hanojská veža.

  • Aplikácia: code(ujs19disabled)

 

11. Metodický list: SuperShop – didaktická hra

Aplikácia slúži na podporu rozvoja podnikateľského myslenia. Umožňuje položiť základy finančnej gramotnosti a podporiť jej rozvoj. Hráč je majiteľom počítačovej „kaviarne“ alebo skôr prevádzky poskytujúcej rôzne počítačové služby – priestor na písanie a tlač dokumentov, hranie hier, posielanie e mailov a podobne.

  • Aplikácia: ikonaSuperShop.7z 3,62 MB (3,46 MiB), 8. 3. 2021

 

12. Metodický list: Metóda Monte Carlo – Editor

Aplikácia slúži na podporu vyučovania predmetov modelovanie a simulácia systémov. Ide o ukážku aplikácie metódy Monte Carlo v praxi. Táto metóda používa generovanie pseudonáhodných hodnôt na rýchle získanie výsledku výpočtovo náročnej úlohy s uspokojivou (dostatočnou) presnosťou. Rozpracovaná aplikácia dokáže analyzovať plochu odtlačku nohy a vykonať na základe výsledu diagnostiku klenby (plochá noha, normálna noha, vysoká klenba).