Naprieč |
1. | umenie, kde činnosť jednotlivca alebo skupiny na určitom mieste v určitom čase predstavuje dielo | 5. | umelecká technika kopírovania (prenášnia) reliéfnej štruktúry na papier | 6. | technika nalepovania zalepených papierov na servítky | 8. | Zemné umenie, podlieha procesom zeme | 9. | Tento umelecký smer moderny vznikol na pomedzí rokov 1907 – 1908 vo Francúzsku a výrazne zasiahol do vývoja výtvarnej formy. Predstavoval dovtedy najradikálnejší rozchod s klasickými pravidlami zobrazovania viditeľného sveta. | 11. | Technika impresionizmu | 13. | Požičanie si niečoho z inej kultúry alebo diela a dať to do svojho diela | 14. | Bol založený na prostriedkoch, ktoré sa zjavujú vtedy, keď do života prenikne iracionálno, nevedomie, spontánnosť, náhodnosť bez akejkoľvek systematickosti. | 17. | Prilepenie kúskov papieru, známok, alebo iného materiálu na plátno | 18. | Formy umeleckého prejavu boli založené na ostrých a smelých kombináciách veselých, čistých a žiarivých farieb. Takéto obrazy vyvolávali dojem, akoby „revali“, či „zavýjali“ | 19. | Ide o americký umelecký smer 60-tych rokov usilujúci sa o redukciu výtvarnej formy na minimum alebo o minimálny stupeň vyjadrenia | 20. | hlavný predstaviteľ ready made | 21. | Bol to avantgardný literárny, myšlienkový a umelecký smer, ktorý sa rozvinul v roku 1916 vo Švajčiarsku, Nemecku a Francúzsku | 22. | pracuje s metódami konštrukcie, štylizácie, redukcie, geometrizácie, stereometrizácie atď. Jej výsledkom je logicky premyslená geometrická alebo stereometrická kompozícia. |
|
Dolu |
2. | krátka forma akčného umenia, pri ktorej nemusia byť prítomní diváci | 3. | Ide o smer, ktorý chce v umeleckom diele vyjadriť vnútorné zážitky umelca. Estetický dojem tu nehrá veľkú úlohu, smerodajným činiteľom je len vnútorná pravda, ako ju prežíva a vidí umelec. | 4. | "Populárny, prchavý, nákazlivý, lacný, masový, mladý, vtipný, sexy, nápaditý, fascinujúci. A dobre predajný" | 7. | jedna z včasných foriem akčného umenia, v ktorej sa spájajú prvky divadla, hudobného koncertu, poézie a výtvarného umenia s cieľom aktívne zapojiť diváka do akcie | 10. | Hlavným predstaviteľom tohto typu maľby je maliar a teoretik Ad Reinhardt | 12. | vznikol v 60-tych rokoch 19. storočia ako reakcia na akademickú maľbu a romantizmus. Nadväzuje na realizmus. Začal ho Salón odmietnutých | 15. | Čo si odrezal od zlosti Van Gogh? | 16. | Umenie v prírode s umelým a prineseným materiálom |
|